Dobry Start w ZUS
Od 1 lipca 2021 roku zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu "Dobry Start" zmieniają się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia Dobry Start.
Począwszy od roku szkolnego 2021/2022, świadczenie Dobry Start będzie przyznawał i wypłacał tylko Zakład Ubezpieczeń Społecznych zamiast Ośrodków Pomocy Społecznej.
Według nowych zasad, wnioski o świadczenie Dobry Start będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.
Wnioski drogą online będzie można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada za pośrednictwem:
- portalu informacyjno-usługowego Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/,
- przez bankowość elektroniczną,
- przez portal PUE ZUS.
Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Świadczenie Dobry Start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych:
- za pośrednictwem specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl
Więcej informacji na https://www.zus.pl/